Suoraviivaista markkinoinnin logistiikkaa

Suoraviivaista markkinoinnin logistiikkaa

Kaupallinen yhteistyö Docus  Oy | Teksti Topiikki Oy, Laura Helander

Mailservice on ottanut loikan kohti palveluliiketoimintaa, jonka avulla yrityksestä on tullut suoramarkkinoinnin kumppani, jolta saa markkinoinnin logistiikan sekä monipuoliset painotuotteet.

Meiltä saa enemmän kuin pelkän painotuotteen – varastointi, logistiikka, kohdentaminen ja sähköiset palvelut ova kokonaisuutta, jota digipaino tukee

kertoo Lauri Mäkinen, joka vastaa Mailservicen myynnistä.

Nopeat ja toimintavarmat digipainokoneet tukevat yrityksen tarvetta saada markkinointimateriaalit jopa tilauksesta seuraavana päivänä toimitukseen.

Kun saamme tilauksen, toimitus on 1-3 päivän päästä jo toimituksessa. Tämä on myös markkinoiden trendi eli toimitusajat ovat tiukkoja

kertoo yhteyspäällikkö Päivi Kokko.

Varastointi, materiaalin hallinta ja painatus kokonaispalveluna

Mailservice tarjoaa kokonaisvaltaisen paketin myynnin ja markkinoinnin tarpeisiin. Saman katon alta löytyy kaikki tarvittava yritys- ja kuluttajaosoitteiden hallinnasta postituspalveluihin sekä sähköisten kanavien hyödyntämiseen.

Tarjoamme myös kattavat suunnittelu-, tulostus- ja painopalvelut myymälä-, messu- ja tapahtumamarkkinointiin, joilla varmistat viestisi erottumisen kaikissa kanavissa. Asiakaspalvelumme on aina tavoitettavissa, ja sinulla on oma yhteyshenkilösi vastaamassa tarpeisiisi välittömästi

kertoo Mäkinen.

Uusimpana tuotteena Mailservice tarjoaa myös diginäytöt osana markkinoinnin palveluita. Näyttöjen kanssa yritys tekee yhteistyötä Docuksen kanssa, jonka kautta yritys on hankkinut muun muassa Ricoh Pro C9500 ja C7200 -digipainokoneet.

Docus on hyvin dynaaminen kumppani meille: heillä on visioita tulevaisuudesta. Palvelua saa hyvin ja he todella haluavat ymmärtää asiakkaidensa liiketoimintaa

kertoo Mäkinen.


Lauri Mäkinen ja Päivi Kokko ovat tyytyväisiä palvelukonseptiin, joka vastaa asiakkaiden todellisia tarpeita ja vie toimialaa eteenpäin.

Kasvun askeleita

Mailservice on perustettu vuonna 1985 ja iso liiketoiminnan uudistus toteutettiin vuonna 2018. Yrityksessä nähtiin muutos printtisuorassa, jota ruvettiin yhä useammin korvaamaan digitaalisella mainonnalla.

TAGi-palvelu antaa työkaluja kohderyhmien tavoittamiseen, DIGi-palvelu on perinteistä painotuotteiden tuotantoa ja LOGi on järjestelmä, joka kytkeytyy markkinoinnin varastointiin ja logistiikkaan.

Palvelut on tuotteistettu siten, että asiakas ymmärtää niiden hyödyt

kertoo Kokko.

Yksi keskeinen asia on elinkaariajattelu: LOGi, TAGi ja DIGi-työkalujen avulla asiakas voi tilata juuri sen verran painotuotteita kuin tarvitsee ja koko prosessi on automatisoitu tilauksesta toimitukseen.

LOGi-palvelun avulla voi hallita esimerkiksi useiden myymälöiden markkinointimateriaaleja kätevästi samaan aikaan. Kampanjoita voi seurata ja suunnata toimenpiteitä sen mukaisesti.

Etenkin päivittäistuotteissa ja lääkealalla sykli on nopeaa ja markkinointimateriaalien tuotantoprosessilta vaaditaan tehokuutta, luotettavuutta ja laatua. Se sai meidät kehittämään prosessin sellaiseksi, joka tukee yritysten tarpeita. Laadukas painotuote on kaiken keskiössä, mutta asiakas tarvitsee enemmän

kertoo Kokko.

Docus on Mailservicelle enemmän kuin laitetoimittaja: se on kumppani, jonka kanssa laiteinvestoinneilla haetaan kasvua. Ricoh oli Mailservicelle selvä valinta, sillä laitteet ovat tuttuja ja luotettavia.

Saamme Docukselta useita palveluita saman katon alta ja se sopii hyvin meille

kertoo Olli-Pekka Suhonen, joka vastaa Mailservicen digituotannosta.

Omia järjestelmiään Malservice on kehittänyt nimenomaan avainasiakkaiden kanssa ja on siten päässyt myös syventämään asiakasymmärrystä.

Järjestelmämme toimii välillä kuin myyntiassistentti, joka varmistaa, että prosessi on sujuva ja lopputulos laadukas. Perinteinen printtisuora pitää pintansa markkinoinnin murroksessa

muistuttaa Suhonen.

Se on hänen mukaansa lääkettä digiähkyyn, sillä se erottuu hälystä nyt parhaiten.


Toimintavarma Ricoh Pro C9500 on Mailservicen asiakaslupauksen kivijalka, jonka ansiosta tuotanto tukee nopeasyklistä myyntiä.


Artikkeli julkaistu lehdissä Docus News Asiakaslehti 2024 sekä yhteistyönä Print & Media nr. 4 – syyskuu 2024